Recensie “Vergeef me” van Anja Feliers

Geplaatst: 11 januari 2015 in recensies
Tags:, , , , , , , , , , ,
Vergeef me

Anja Feliers – “Vergeef me”

Nadat Yasmine is gedumpt door haar vriend Simon na een relatie van ruim twee jaar, besluit ze in haar eentje op vakantie te gaan naar de Belgische kust. Daar ontmoet ze een jongen die een paar jaar jonger is, maar met wie ze al snel een relatie heeft. Dan komt Simon weer terug en smeekt haar hem terug te nemen. Yasmine twijfelt tussen haar prille relatie met David en weer teruggaan naar Simon. David wil Yasmine echter niet laten gaan, en hij blijkt erg ver te willen gaan om haar te houden.

Ik weet niet wie de term “vrouwenthrillers” bedacht heeft (het klinkt een beetje minachtend), maar dit schijnt een vrouwenthriller te zijn. Op de voorkant staat echter “psychologische thriller” en dat dekt m.i. de lading veel beter. Dit is het vierde deel in een serie rond psychologe Kathleen Verlinden, een collega van Yasmine, maar de boeken zijn goed los van elkaar te lezen. Anja Feliers weet de spanning goed op te bouwen, ook al is het eerst even wennen tussen de steeds wisselende perspectieven en de flashbacks. Als je eenmaal in het verhaal zit word je helemaal meegezogen tot een zinderende ontknoping. Dit is het eerste boek dat ik van Anja Feliers gelezen heb, maar ik wil zeker de andere drie delen rond Kathleen Verlinden ook lezen. Ze heeft een prettige schrijfstijl en het boek wegleggen is er niet bij. Een ware pageturner. Niet alleen voor vrouwen!

Uitgeverij Lannoo, 2014. 320 pag.

Koop bij bol.com

reacties
  1. sonja schreef:

    Totnutoe heb ik alleen nog maar Verleid me van haar gelezen, was er niet van onder de indruk.

    Liked by 1 persoon

  2. sonja schreef:

    Dit boek komt niet uit de reeks Kathleen Verlinden.
    Het is haar thrilllerdebuut

    Een kort review lees je op mijn blog.
    http://son370.wordpress.com/2014/02/21/verleid-me-anja-feliers/

    Like

Geef een reactie

